کولر گازی سامسونگ اینورتر

کولر گازی سامسونگ -کرج

با معرفی کولرگازی سامسونگ اینورتر همراه شما هستیم. کولر گازی های سامسونگ از ابتدا به گونه ای منحصر به فرد طراحی شده اند تا کارایی فوق العاده ای داشته باشند. طراحی زیبا، قدرت بالا در پرتاب باد،طراحی خاص تیغه ها برای پخش باد بیشتر و… کولرگازی های این برند را منحصر به فرد ساخته است.
در سری های جدید این دستگاه ها از معماری نوآورانه ای استفاده شده که باعث خنک تر شدن هوا تا 38% میشود.(این عمل بلافاصله پس از روشن نمودن کولرگازی اتفاق می افتد.


اما سوالی که ممکن است در این قسمت ایجاد شود این است که کولر گازی اینورتر چیست و چرا باید کولر گازی اینورتر تهیه نماییم؟
کمپرسور اینورتر اولین بار توسط شرکت توشیبا برای استفاده تجاری در سیستم های خنک کننده مانند کولرگازی ساخته شد. این در حالی بود که سایر کمپرسورها برق زیادی مصرف می کردند. اما درکمپرسورهای اینورتر میزان استفاده از برق کاهش یافت. به این صورت که کمپرسورهای معمولی سرعت ثابتی داشته اند، در حالی که کمپرسورهای اینورتر هنگام نوسان سرعت را تغییر می دهند و جریان مبرد را در طول چرخه خنک کننده تنظیم می کنند.
اکنون میتوان گفت کولر گازی اینورتر سیستمی جدید در صنعت کولرگازی است که با کاهش مصرف برق توانسته گام بزرگی در توسعه کولرگازی ها بردارد.
نکته آخری که در این زمینه وجود دارد این است که کولرهای گازی اینورتر در مکان هایی که نوسانات بار وجود دارد مانند سالن های بزرگ، دفاتر بزرگ، اتاق های کنفرانس و … بسیار مفید خواهند بود.
حال که توضیحات اولیه را بیان نمودیم قصد داریم در مورد کولرگازی سامسونگ اینورتر 12000، 18000 و 24000 صحبت نماییم.

اینورتر چیست؟کلیک کن تا جواب سوالتو پیدا کنی

   کولرگازی اینورتر سامسونگ  12000و18000و24000

کولر گازی های اینورتر سامسونگ را میتوان جز بهترین های موجود در بازار دانست و حتی شاید از محبوب ترین کولرگازی های موجود که طرفداران زیادی دارد و یکی از علت های آن را میتوان کیفیت مطلوب محصولات سامسونگ دانست که کولرگازی های این برند نیز از این قاعده مستثنی نبوده .کولرهای گازی اینورتر سامسونگ که از دو موتور قدرتمند که با مصرف انرژی بسیار کم کار میکنند ودارای فیلترهای هوای قوی میباشد.
مشخصات کولرگازی اینورتر 12000
• این کولرگازی دارای اینورتر DCمی باشد.(فناوری dc نوعی فناوری میباشد که نحوه کار آن به این صورت است که وقتی دمای محیط به حد نصاب میرسد دستگاه خاموش نمیشود و فقط دور موتور را کاهش میدهد

• این کولرگازی برای فضاهای نسبتا کوچک مناسب است.
• این دستگاه یک اسپلیت دیواری تک پانل می باشد.
• برای مناطق گرم و بسیار گرم مناسب است.
• دامنه سرمایش این دستگاه بین 15 تا 65 میباشد.
• دامنه گرمایش این دستگاه بین 22 تا 24 میباشد.
مشخصات کولرگازی اینورتر 18000
• اندازه‌ی دقیق پنل 298 × 222 × 1.065 میلی‌متر است(کاملا کم جا میباشد)
• طراحی زیبا و دارای کلیدهای لمسی
• علاوه بر سرمایش بسیار بالا، قدرت گرمایشی این کولر گازی هم به صورت قابل توجهی بالا است
• ظرفیت حذف رطوبت کولر گازی سامسونگ Inverter 18000 به میزان قابل توجهی بالا می باشد.
• این کولرگازی  مصرف برق را به حداقل میرساند.

مشخصات کولر گازی اینورتر 24000

• این کولرگازی برای فضاهای بزرگ بسیار مناسب است.
• این کولر گازی دارای موتور روتاری می باشد. (موتوری با کمترین میزان استفاده از انرژی)
• این کولرگازی هیچ گونه صدایی در حین کار تولید نمیکند.
• این دستگاه دارای دارای فیلتر گرد و غبار می باشد.
• دارای عملکرد تمیز کننده خودکار یا Auto Clean

مشخصات کولر گازی اینورتر 30000

• دارای مصرف انرژی A + + +
• دارای فیلتر یونیزر و آنتی باکتریال
• کولر گازی سامسونگ 30000 از عملکرد JET COOL استفاده می کند که باعث می شود هوای سرد و گرم به طور یکنواخت در فضا پخش شود و فضایی با هوای مطبوع و یکنواخت را برای کاربر خود ایجاد کند.

در حالت کلی میتوان گفت همه مدل های کولر گازی های اینورتر سامسونگ کم مصرف و قدرتمند هستند و به عنوان بهترین کولرهای گازی شناخته می شوند و بسیار نیز محبوب هستند. هرکدام از مواردی که بیان شد دارای مدل های مختلفی از جمله AR12TSHZJWK/JO ، AR18TSHGAWK/FA، ar24nsfhewkxsg و… میباشد. اما از آنجایی که تمامی این مدل ها امکانات مشابهی دارند از بیان آنها به صورت مجزا صرف نظر میکنیم.
اگر بخواهیم قیمت این کولرها را به طور میانگین بیان نماییم باید بگوییم که کولرگازی های سامسونگ اینورتر قیمتی بین 28000000 تومان تا 38000000 تومان(با توجه به مدل دستگاه) دارد.
نکته: انتخاب یک کولر گازی با قدرت مناسب یکی از مهم ترین نکاتی است که در خرید اسپلیت باید به آن توجه کرد. برای مثال یک اتاق 12 متری به  اسپلیت 9000 و یک اتاق 17 متری به اسپلیت 12000 و اتاق 25 متری به اسپلیت 18000 و یک سالن 40 متری به اسپلیت 24000 و سالن 45 متری به اسپلیت 30000 نیاز دارد.
حال شما میتوانید با توجه به نیاز خود کولرگازی مورد نظر خود را خریداری نمایید. فراموش نکنید که اگر میخواهید دستگاه شما طول عمر بالاتری پیدا کند موارد زیر را رعایت کنید.

نگه داری از کولرگازی سامسونگ

تمیز کردن فیلتر کولرگازی: اگر پنجره جلوی کولر گازی را بردارید یا بچرخانید، باید بتوانید یک پانل بزرگ یا دو پانل کوچکتر را جدا کنید.
این پنل های فیلتر خط دفاعی واقعی شما در برابر آلاینده های مختلف هوا مانند گرد و غبار و باکتری ها هستند. فیلترها ساده‌ترین بخش برای شستشو و تمیز کردن کولرگازی هستند.
تمیز کردن فن کولر گازی: این قسمت( فن کولرگازی) در داخل واحد است که در واقع هوای سرد را به داخل اتاق می دمد.
برای دسترسی و تمیز کردن فن کولرگازی، باید کل شاسی داخلی را جدا کنید.
توجه داشته باشید که این فن بسیار شکننده است و در صورت شکستن صدای بسیار بلندی در قسمت اواپراتور ایجاد می کند.
پس فقط روی آن از اسپری مخصوص استفاده نمایید.
تمیز کردن فاضلاب اوپراتور: برای تمیز کردن این قسمت در ابتدا پنجره پنل داخلی کولر گازی را باز کنید، حال مشاهده خواهید کرد که یک شیلنگ در زیر فن تعبیه شده است که به آن شلنگ تخلیه می گویند. شلنگ را باز نموده و داخل آن آب جوش بریزید. آبی که باید از طریق فاضلاب خارج شود به دلیل انسداد کانال پایینی سقوط می کند و در اثر فشار فن آب به بیرون پرتاب می شود.(البته اگر گرفتگی در این قسمت وجود داشته باشد)
تمیز کردن سنسور کولرگازی: سنسور همان قسمتی است که در واحد داخلی دستگاه و پشت فیلترها نصب می شود. با اعمال فشار می توانید سنسور دما را بردارید و با یک پارچه خشک آن را تمیز کنید. پس از تمیز کردن سنسور، آن را در جای خود قرار دهید.(اگر سنسور را تمیز نکنید به مرور زمان سنسور کثیف تر شده و در کار دستگاه اختلال ایجاد میکند)
شستن کویل های پنل: کویل قسمتی است که با باز کردن پنل جلویی کولر گازی می توانید آن را ببینید. از آنجایی که این کویل ها معمولاً چرب هستند، برای شستن آنها باید از مایع چربی زدا و اسپری مخصوص استفاده کرد. برای تمیز کردن کویل های کولر گازی باید آنها را کمی با مایع لباسشویی خیس کنید و سپس منتظر بمانید تا به طور کامل تمیز شود.

چه زمانی پس از تمیز کردن، میتوان کولرگازی را روشن کرد؟

بعد از اینکه پنل های داخلی و خارجی کولر گازی خود را شستید، نباید فورا دستگاه را روشن کنید، بلکه باید یک تا دو ساعت زمان دهید تا قسمت های مختلف دستگاه و آب هر قسمت به طور کامل خشک شود.
توجه داشته باشید که در صورت باقی ماندن آب در قسمت های مختلف کولر گازی، روشن نمودن آن باعث اتصال کوتاه و در آسیب رسیدن به نهایت قسمت های داخلی اسپلیت می شود. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل بهتر است پس از شستن کولر گازی صبر کنید تا دستگاه کاملا خشک شود.
تمام مواردی که بیان شد از اصلی ترین موارد در مورد کولرگازی سامسونگ اینورتر میباشند و با مطالعه دقیق این موارد میتوانید مطمئن باشید که یک کولرگازی باکیفیت خریداری خواهید  نمود و میتوانید با راهنمایی ها در زمینه نگه داری دستگاه، سالها از کولرگازی خود استفاده نمایید.
نکته آخری که وجود دارد این است که کولرگازی اینورتر از سایر کولرگازی ها گرانتر میباشد و باید دقت نمایید که کولر گازی بدون اینورتر را با اسم کولرگازی اینورتر به شما نفروشند. با مشاهده برچسب اطلاعات فنی کولر گازی و بررسی برخی از مشخصات درج شده بر روی آن از اینورتر بودن دستگاه در حد قابل قبولی مطمئن خواهید شد. میزان مصرف دستگاه یک آیتم مهم برای شناسایی اینورتر بودن دستگاه به حساب می آید. کولرهای گازی اینورتر نسبت به کولرهای معمولی، کم مصرف هستند و نسبت به کولر گازی معمولی انرژی کمتری مصرف می کنند.

امتیاز خود را ثبت کنید

مطالب پیشنهادی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها