تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در اندیشه و شهریار

تعمیرات یخچال سامسونگ

اعزام کارشناس در اندیشه و شهریار

نه به تعمیرکار غیرمجاز

چرا به هیچ وجه نباید سراغ تعمیرکاران غیرمجاز برویم؟

قطعات غیر استاندارد

از قطعات و لوازم غیر استاندارد برای تعمیر دستگاه شما استفاده می‌کنند.

بی اطلاعی از مهارت تعمیرکار

از مهارت نفر تعمیر کار و اینکه آیا آموزش‌های لازم را گذرانده یا خیر اطلاعی ندارید.

نبود مرجع رسیدگی

در صورت بروز مشکل مرجع معتبری جهت درخواست رسیدگی و یا جبران خسارت ندارید.

هزینه های غیر استانداردی

به دلیل در جریان قرار نگرفتن در روند تعمیر دستگاه، هزینه‌های غیر استانداردی را از شما طلب خواهند کرد.

مشکل تخلیه در ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر در حال حاضر با مشکل عدم تخلیه ماشین لباسشویی‌تان رو به رو هستید و به این مورد مشکوک شده‌اید، فرصت را از دست ندهید و مطالبی که در ادامه بیان خواهد شد را دنبال کنید. در صورتی که مشکل تخلیه برطرف نشد، بهتر است برای حل آن کار را به متخصصان حرفه‌ای بسپارید

– لباسشویی سامسونگ تخلیه نمی‌کند یا ارور OE می دهد/ مشکل عدم تخلیه ماشین لباسشویی

در چنین مواقعی معمولا ماشین لباسشویی پیغام OE می‌دهد. (در بعضی از مدل‌های قدیمی NO DRAIN روشن می‌شود)

  1. فیلتر پمپ تخلیه پایین دستگاه را باز کنید و آن را تمییز کنید.
  2. چک کنید که شلنگ تخلیه پیچ و تا نخورده باشد و یا گرفتگی نداشته باشد.
  3. محلی که آب از آن تخلیه می‌شود را حتما چک کنید، ممکن است دستگاه سالم باشد ولی محلی که باید آب تخلیه شود مسدود باشد.
  4. ارتفاع مجاز شلنگ تخلیه رعایت شده باشد. (حداقل 60 سانتی متر و حداکثر یک متر باید باشد)
  5. اگر کلید rinse hold انتخاب شده باشد، بعد از آب کشی آخر آب تخلیه نمی‌شود و کار دستگاه متوقف می‌شود (در این حالت عدد 1 یا 2 بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌گردد) ، برای ادامه کار باید دور خشک کن داده شود و کلید استارت انتخاب گردیده تا آب تخلیه و ادامه کار انجام گردد.
  6. میزان وارد شدن شلنگ تخلیه به داخل فاضلاب را چک کنید. نباید سر شلنگ به آب رسیده باشد.

در صورتی که مشکل ماشین لباسشویی برطرف نشد احتیاج است که تکنسین از نمایندگی لباسشویی سامسونگ جهت تعمیر ماشین لباسشویی ال جی مراجعه کند.

– لباسشویی سامسونگ هم زمان با آبگیری تخلیه می‌کند

این مورد معمولاً در لباسشویی‌های درب از بالا (سطلی) مشاهده می‌شود و معمولاً 2 علت دارد:

  1. حداقل ارتفاع مجاز شلنگ تخلیه (60cm) رعایت نشده است .
  2. با انتخاب کلید water level مقدار آبگیری زیاد (XL) انتخاب شده است. توصیه می‌شود که این برنامه را انتخاب نکنید، تا مقدار آبگیری به صورت اتومات توسط دستگاه انجام گردد.

– مشکلات نشتی در لباسشویی سامسونگ

نشتی از قسمت جاپودری و زیر درب دستگاه لباسشویی سامسونگ

نشتی از زیر دستگاه ماشین لباسشویی سامسونگ

چرا از ماشین لباسشویی سامسونگ آب چکه می‌کند

– نشتی از قسمت جاپودری و زیر درب دستگاه لباسشویی سامسونگ

گاهی ممکن است مشاهده کنید، که از زیر جاپودری یا درب لباسشویی آب بیرون می‌ریزد. برای آگاهی بیشتر از دلایل نشت آب از جاپودری لباسشویی و برطرف کردن این مشکل توسط خودتان، حتما مواردی که در ادامه آورده شده را مطالعه نمایید.

  1. افزایش فشار آب و میزان پودر می تواند عاملی برای نشتی باشد.
  2. جاپودری را کاملا شسته و خشک کنید و مجدد پودر داخل آن بریزید.
  3. اگر بین لاستیک و درب « نخ و یا مو » باشد باعث ایجاد نشت آب از زیر درب می‌شود.
  4. اگر فقط در زمان شستشوی پرده یا تور نشت آب وجود دارد و در مواقع دیگر این مشکل را ندارد. توصیه می‌کنیم که در چنین مواقعی پودر کمتری استفاده کنید و در قسمت پودر اضافه، پودر نریزید (فقط قسمت پودر اصلی پودر بریزید).
  5. کنترل کنید که مقدار پودر به اندازه باشد.( بیشتر از خط نشانگر نباشد)
  6. برای شستشو فقط می‌بایست قسمت پودر اصلی پودر ریخته شود و در صورت ریختن پودر در سمت راست جا پودری، انتخاب برنامه pre wash الزامی می‌باشد. (برنامه pre wash در تمامی برنامه‌ها فعال نمی‌شود)

درصورتی که مجموعه این موارد را چک کردید و مشکل برطرف نشد نیاز به مراجعه متخصص از نمایندگی لباسشویی سامسونگ برای آموزش تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ می‌باشد.

– نشتی از زیر دستگاه ماشین لباسشویی سامسونگ

حتما چک کنید نشتی از محل یا دستگاه دیگری نباشد.

در صورتی که نشتی ابتدای کار دستگاه باشد ممکن است فشار اب زیاد باشد، میزان پودر و تمیز بودن جاپودری را هم چک کنید.

در صورتی که نشتی از زیر خود دستگاه باشد:

  1. شلنگ تخلیه را چک کنید که از محل فاضلاب خارج نشده باشد. ممکن است خروجی تخلیه مسدود باشد و آبی که دستگاه تخلیه می‌کند مجدد به بیرون برگردد، که در این صورت باید خروجی تخلیه را چک کنید.
  2. محل اتصال شلنگ ورودی به شیر آب و محل اتصال به پشت ماشین لباسشویی را چک کنید.
  3. در صورتی که شلنگ ورودی آب یا شلنگ تخلیه سوراخ یا پاره شده باشد، شلنگ باید تعویض شود.
  4. در صورتی که نشتی از محل اتصال شلنگ تخلیه به فاضلاب منزل باشد ایراد از دستگاه نیست و باید به تاسسیاتی (لوله‌کش) اطلاع دهید.

در صورتی که مجموعه موارد را چک کردید و مشکل دستگاه برطرف نشد نیاز است از نمایندگی لباسشویی سامسونگ جهت رفع ایراد و تعمیرات تکنسین متخصص مراجعه کند.

– چرا از ماشین لباسشویی آب چکه می‌کند

در صورتی که نشتی ابتدای کار دستگاه باشد ممکن است فشار آب زیاد باشد، میزان پودر و تمیز بودن جاپودری بررسی کنید.

در صورتی که نشتی از زیر دستگاه باشد:

  1. بررسی شود شلنگ تخلیه از محل فاضلاب خارج نشده باشد. ممکن است خروجی تخلیه مسدود باشد و آبی که دستگاه تخلیه می‌کند مجدد به بیرون برگردد، که در این صورت باید خروجی تخلیه توسط خودتان چک شود.
  2. محل اتصال شلنگ ورودی به شیر آب و محل اتصال به پشت دستگاه چک شود.
  3. در صورتی که شلنگ ورودی آب یا شلنگ تخلیه سوراخ یا پاره شده باشد، شلنگ باید تعویض شود.
  4. در صورتی که نشتی از محل اتصال شلنگ تخلیه به فاضلاب منزل باشد، ایراد از دستگاه نمی‌باشد و باید جهت مراجعه و بررسی توسط تاسسیاتی (لوله کش) هماهنگ نمایید.
  5. در صورتی که نشتی از زیر پایه یا از پنل (زیر کلیدها) یا از کناره‌های دستگاه باشد، از بسته شدن کامل جاپودری مطمئن شوید و سپس اقدام به تمیز کردن داخل جاپودری کنید.

نیاز به تعمیر لباسشویی سامسونگ دارید؟ از تکنسین‌های نمایندگی لباسشویی سامسونگ کمک بگیرید.

– علت‌های لرزش و صدا در ماشین لباسشویی سامسونگ

بعضی از صداها موقع شستشو ایجاد می‌شوند که در مجموع عادی هستند و اهمیت کمتری دارند. اما اکثر سر و صداهای عجیب در فاز چرخش و خشک‌کن به گوش می‌رسند.

نادیده گرفتن صدای ماشین لباسشویی در حالی که عملکردی به ظاهر بی‌نقص دارد، ممکن است اولین گزینه انتخابی برای بسیاری از افراد باشد. بعضی از این صداها با خوش‌شانسی ممکن است به هیچ مشکل خاصی منتهی نشوند. در حالی که بعضی از صداهای دیگر در صورت نادیده گرفته شدن، خسارات گسترده‌ای به بار خواهند آورد و هزینه تعمیر آن بسیار بیشتر از زمانی خواهد بود که زود به آن رسیدگی می‌شد.

– لباسشویی سامسونگ لرزش دارد

– لباسشویی سامسونگ صدای غیرعادی دارد

– صدای ماشین لباسشویی سامسونگ

چک کنید که ماشین لباسشویی تراز باشد. اگر تراز نبود مطابق دستور العمل دفترچه راهنما دستگاه تراز گردد. طوریکه اگر یک تراز روی ماشین قرار دهیم حالت تراز نمایان باشد. دقت کنید که شیب آشپزخانه نباید بیشتر از 1 درجه باشد.

  1. توجه کنید که مقدار لباس داخل دستگاه خیلی کم یا خیلی زیاد نباشد. قواره لباس‌ها درست انتخاب شود. بدین معنی که قواره‌های بزرگ نظیر حوله و ملحفه و روتختی و پرده و… با قواره‌های کوچک شسته نشود و قواره‌های کوچک هم با هم شسته شوند.
  2. اگر لرزش فقط در لحظه ابتدا که درام یا همان دیگ شروع به چرخش می‌کند وجود دارد و به محض اینکه دور بالا رفت کامل قطع می‌شود، طبیعی می‌باشد. به علت عدم تعادل
  3. زیر پایه‌های دستگاه نباید شی خارجی از جمله چوب، پلاستیک و کاشی بگذارید.

در صورتی که مجموع موارد را چک کردید و مشکل دستگاه برطرف نشد، جهت بازدید و تشخیص ایراد نیاز به مراجعه تکنسین معتبر می‌باشد.

صدای زنگ ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر الان صدای زنگ ماشین لباسشویی سامسونگ شما قطع شده یا تمایل دارید که آن را غیر فعال کنید کافیست برای این موضوع در دفترچه راهنمای لباسشویی خود طریقه فعال و غیر فعال شدن آن را مطالعه کنید. در همه دفترچه‌های راهنما بر اساس مدل دستگاه شما طریقه فعال و غیر فعال کردن صدای زنگ ماشین لباسشویی شما بیان شده است.

– لباسشویی سامسونگ صدای غیرعادی دارد

  1. اگر دور خشک کن بالای 1000 انتخاب کردید (مثلا با انتخاب COTTON دستگاه بالاترین دور را انتخاب می‌کند) و فقط در مرحله خشک کن صدا می‌دهد، توصیه می‌شود که مناسب‌ترین دور خشک کن یعنی 800 یا 1000 را انتخاب کنید.
  2. اگر لباسشویی تسمه‌ای است و به محض شروع چرخش درام (دیگ)، صدا شروع و به محض توقف، صدا قطع می‌شود و همیشه به یک اندازه صدا دارد طبیعی می‌باشد.
  3. گاهی جسم خارجی در دستگاه گیر کرده است، که باید پمپ تخلیه را کنترل کنید. برای این کار فیلتر پمپ تخلیه را باز کنید و آن را تمیز کنید.
  4. اگر صدا در زمان آبگیری باشد (صدای شیر برقی) و یا در زمان تخلیه باشد (پمپ تخلیه)، در صورتی که دستگاه مشکل آبگیری و تخلیه نداشته باشد طبیعی می‌باشد.
  5. اگر صدا فقط با انتخاب بعضی از برنامه‌ها ایجاد می‌شود (مثلا COTTON و BABY CARE و WHITE و BOILING CARE ) ولی بقیه برنامه ها صدا نمی‌دهند، چک شود ورودی آب گرم (HOT) وصل شده یا نه، چون با انتخاب این برنامه ها آب 60 درجه انتخاب می‌شود و در صورت وصل نبودن صدای غیر عادی می‌دهد.
  6. زمانی که ماشین لباسشویی خاموش است و لباسی داخل دستگاه نبود، دیگ یا درام را با دست بچرخانید در صورتی که صدای غیرعادی داد، جهت تعمیر ماشین لباسشویی احتیاج است که متخصص فنی ازنمایندگی لباسشویی سامسونگ برای رفع ایراد مراجعه کند.

– لباسشویی سامسونگ خشک نمی‌کند

لباسشویی‌های امروزی علاوه بر شستشو، خشک کردن لباس‌ها را هم انجام می‌دهند که البته در هر مدل لباسشویی قدرت این قابلیت فرق می‌کند. بنابراین گاهی ممکن است این عملکرد را به خوبی انجام ندهند و دچار مشکل شوند. بهتر است ادامه مطالب را با ما دنبال کنید.

  1. دقت داشته باشید که در دستگاه‌هایی که خشک کن100% ندارند نم‌دار بودن البسه طبیعی است.
  2. تنظیم برنامه و دور خشک کن را حتما طبق مواردی که در موضوع قبل بیان کردیم چک کنید. (برنامه شستشو بصورت خودکار دارای دور خشک کن متناسب می‌باشد، ولی جهت خشک کردن بهتر میتوان دور خشک کن را بعد از دادن برنامه و قبل از START روی 800 یا 1000 قرار داد.)
  3. در برنامه QUICK پیش فرض با دور 400 لباسها را خشک می‌کند. در صورتی که تمایل به خشک کردن بیشتر دارید می‌توانید مثلا” دور 800 را قبل از زدن کلید استارت انتخاب کنید.
  4. تنظیم خشک کن 100% با توجه به نوع ،حجم و وزن لباس و برنامه DRY صورت می‌گیرد. (در لباسشویی های 8 کیلویی حجم خشک کن 4 کیلو می‌باشد و در لباسشویی های 7 کیلویی حجم خشک کن 3/5 کیلو می‌باشد) در صورتی که حجم لباس بیشتر از حجم خشک کن باشد، لباس کامل خشک نمی‌شود. در صورتی که تایم DRY زیر 1 ساعت باشد لباس را کامل خشک نمی‌کند.

در صورتی که مشکل دستگاه برطرف نشد، جهت تشخیص عیب و رفع ایراد ماسین لباسشویی نیاز به مراجعه تعمیرکار می‌باشد.

– درب لباسشویی سامسونگ باز نمی‌شود

گاهی بعد از اتمام کار هرچه تلاش می‌کنیم درب لباسشویی باز نمی‌شود. امکان دارد که باز نشدن درب لباسشویی به خاطر جا نخوردن درست درب باشد. برای رفع این مشکل، در ادامه علت قفل شدن درب لباسشویی و راه کارهای بازکردن درب لباسشویی را مطالعه نمایید.
نحوه باز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ:

  1. دستگاه را خاموش کنید، درب را به داخل هل دهید.
  2. سپس دستگاه را مجدد روشن کنید و برنامه SPIN را انتخاب نموده و بعد از چند ثانیه Power دستگاه را بزنید و دستگاه را خاموش نمایید.
  3. بعداز چند دقیقه درب را بکشید تا باز شود.
  4. اگر نشد دستگاه را از برق بکشید.
  5. باز هم اگر باز نشد، جهت درخواست مراجعه تکنسین در قسمت تعمیرات اقدام کنید.

توجه داشته باشید که برای مجموعه مواردی که ذکر شد، اگر دستگاه و محصول شما توسط تعمیرکاران غیر مجاز و غیر متخصص تعمیر شود، نه تنها مشکل دستگاه برطرف نمی‌شود بلکه امکان مواجه شدن با مشکلات بیشتر را برای ماشین لباسشویی شما به همراه خواهد داشت. بنابراین لطفا از نمایندگی لباسشویی سامسونگ کمک بگیرید.

امتیاز خود را ثبت کنید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره آنلاین

شماره تماس اندیشه ، شهریار