بهترین موتور ماشین لباسشویی

بهترین موتور ماشین لباسشویی

قطعا شما نام موتور یونیورسال را شنیده اید و حتی اطلاعات کمی در مورد آن در دسترس خود دارید. اما شاید این اطلاعات برای شما کافی نیست و میخواهید این موتورها را به طور کامل بشناسید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم موتور یونیورسال را به صورت تخصصی معرفی نماییم باید بگوییم که موتور یونیورسال در واقع نوعی موتور الکتریکی است که قابلیت اجرا با برق مستقیم DC) و متناوب  (AC را دارد و از نظر ساختاری بیشتر شبیه DC است.

اما نام موتور یونیورسال را بیشتر در کدام دستگاه شنیده اید؟ درست است که دستگاه های مختلفی با این نوع از موتورها کار میکنند اما  یکی از دستگاه هایی که این روزها زیاد نام آن را میشنوید که از موتور یونیورسال استفاده میکنند ماشین لباسشویی است.

ماشین های لباسشویی با توجه به برند، مدل و… میتوانند دارای موتورهای مختلفی از جمله تسمه ای، بدون تسمه، دایرکت درایو، یونیورسال و… باشند، که هر کدام از این موتورهای مزایا و معایب خاص خود را دارند که در این مقاله ما قصد داریم در مورد موتور یونیورسال لباسشویی با شما صحبت نماییم.

موتور یونیورسال لباسشویی چیست؟

موتورهای یونیورسال یکی دیگر از انواع موتور ماشین لباسشویی هستند که در بالا به آن اشاره نمودیم. این نوع موتورها دارای 1 برد الکترونیکی هستند. این موتورها از تاکوژنراتور برای کنترل از راه دور استفاده می کنند.  موتورهای یونیورسال نسبت به سایر موتورها، قیمت بالاتری دارند و در صورت تعمیر هزینه تعمیر آنها نیز بالاتر است اما سرعت کار این نوع موتور بسیار بالاست و  از مزایای آن میتوان به کنترل سرعت ساده تر، وزن سبک موتور و سرعت بسیار بالا اشاره نمود.

اما آیا با وجود هزینه های بالایی که نوع از موتورها دارند خرید لباسشویی با موتور یونیورسال توصیه میشود؟

از آنجایی که تمام دستگاه های الکترونیکی ممکن است روزی دچار مشکل شوند و قسمتی از دستگاه آسیب ببیند باید تمام جوانب را برای خرید یک دستگاه در نظر گرفت و به هزینه تعمیر آن نیز فکر نمود.  زیرا موتور دستگاه نیز مانند هر قطعه دیگر ممکن است خراب شود.

با این تفاسیر میتوان گفت موتورهای بدون تسمه نسبت به سایر موتورها مزایای بیشتری دارند و عمر این موتورها طولانی تر است.(یونیورسال شبیه یک موتور تسمه ای می باشد)

موتورهای اینوتر لباسشویی

اما نوع دیگری از موتور لباسشویی وجود دارد که به موتورهای اینورتر مشهور هستند. موتورهای INVERTER موتورهایی هستند که وظیفه دارند جریان مستفیم برق را به جریان متناوب تبدیل کنند. ( به عبارتی جریان کار براساس تغییر ولتاژ و قدرت موتور بر اساس میزان کارکرد دستگاه است). در این صورت عملکرد دستگاه براساس وزن لباس ها تغییر میکند که این کار باعث کاهش مصرف برق و آب میشود.

اگر بخواهیم به طور دقیق تر توضیح دهیم باید بگوییم که اینورتر یک نوع تکنولوژی است که به موتورهای نسل جدید اضافه شده و باعث بهبود عملکرد دستگاه میشود. (در واقع تکنولوژی اینورتر در لباسشویی های دایرکت درایو استفاده شده است)

 

بهترین موتور ماشین لباسشویی

تفاوت موتور اینورتر با موتور یونیورسال

همانطور که گفته شد در لباسشویی های دایرکت درایو از موتور اینورتر استفاده شده و برخلاف موتور یونیورسال براش ندارند.( براش و یا جاروبک و یا تسمه قابلیت اطمینان موتور را کاهش میدهد).

  • در لباسشویی هایی با موتور اینورتر لرزش و صدای موتور بسیار کاهش پیدا کرده است.
  • طول عمر این موتورها از موتورهای تسمه ای بیشتر است.
  • موتورهای اینورتر مصرف انرژی را کاهش میدهند
  • شست و شو در لباسشویی های دایرکت درایو با دقت بالاتری انجام میشود

ما سعی نمودیم در مورد اینکه موتور یونیورسال لباسشویی چیست؟ چه قابلیت هایی دارد، تفاوت موتور اینورتر با موتور یونیورسال چیست و… به شما عزیزان اطلاعاتی را ارائه دهیم. حال امیدوار هستیم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 

امتیاز خود را ثبت کنید

مطالب پیشنهادی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها