مشخصات ظرفشویی سامسونگ 5050

مشخصات ظرفشویی سامسونگ 5050

با معرفی ظرفشویی 5050 (dw60m5050) سامسونگ همراه شما هستیم. این مدل از ظرفشویی سامسونگ دارای ظرفیت 13 نفره می باشد و مناسب برای خانواده هایی با جمعیت زیاد هستند. حتی اگر شما از آن دسته از افراد هستید که در طول هفته مهمان های زیادی دارید این ماشین ظرفشویی کاملا مناسب شماست.

ماشین ظرفشویی مدل 5050 یکی از بهترین مدل های ظرفشویی سامسونگ به شمار میرود زیرا امکانات و قابلیت های بسیار بالایی دارد و شما میتوانید با خیالی آسوده این مدل را انتخاب نمایید. در ادامه قابلیت های این مدل را با هم بررسی خواهیم نمود.

مشخصات ظرفشویی سامسونگ 5050

بدنه داخلی و خارجی این ظرفشویی از استیل ضد زنگ و ضد خش ساخته شده است و همچنین اثرانگشت روی بدنه دستگاه باقی نمی ماند.

ظرفشویی مدل 5050 دارای 5 برنامه شست و شو و 13 تنظیم می باشد و 2 قفسه بزرگ در داخل آن تعبیه شده است و یک سبد مجزا برای قاشق و چنگال دارد. به همین خاطر نیازی نیست نگران کمبود جا در درون ظرفشویی باشید. از دیگر ویژگی های این دستگاه میتوان به پایین بودن مصرف انرژی آن اشاره نمود. (این ظرفشویی درهر چرخه شست و شو 12 لیتر آب مصرف میکند).

همچنین در نظر داشته باشید که این دستگاه کاملا بی صدا بوده و شما در حین شست و شو و حتی طی فرایند خشک نمودن ظروف صدایی نخواهید شنید. بنابراین این مدل از ظرفشویی مناسب برای استفااده در هر فضایی میباشد.

روی بدنه دستگاه یک نمایشگر بزرگ و تعدادی دکمه لمسی وجود دارد که میتوانید به کمک آنها برنامه شست و شو را انتخاب نموده و برنامه را به طور کامل برروی نمایشگر مشاهده نمایید.

فضای داخلی این ظرفششویی کاملا انعطاف پذیر بوده و شما با توجه به نوع ظروف خود میتوانید قفسه ها را تغییر دهید. در این صورت فضا را برای ظروف بزرگ و کوچک تنظیم خواهید نمود.

برنامه های شست و شوی این دستگاه شامل: شست و شوی نرمال، شست و شوی روزانه، شست و شوی ظروف بسیار کثیف، شست و شوی ظریف(برای ظروف کریستالی و حساس)، شست و شوی اقتصادی و شست و شوی 60 دقیقه ای می باشد.

5 دکمه نیز طراحی شده اند که به کمک آنها نیز میتوانید شست و شو را با تاخیر آغاز نمایید(شست و شو در ساعت مشخص)، از نصف ظرفیت ظرفشویی استفاده کنید(دکمه half load)، شست و شورا با ضد عفونی کردن ظروف آغاز نمایید(دکمه sanitize)، برنامه را با استفاده از قرص های شست و شوی چندکاره اغاز نمایید(multi in one) و در نهایت قفل کودک را فعال کنید.

شما میتوانید برای تمام برنامه های شست و شو دکمه های نام برده را فعال نمایید تا برنامه شست و شوی شما تکمیل تر شود.

سیستم aquastop  در ظرفشویی 5050 سامسونگ

این سیستم در ماشین ظرفشویی 5050 تعبیه شده است تا مانع نشتی آب شود. این ظرفشویی با استفاده از شیر ایمنی و شلنگ دوجداره به همراه یک سوئیچ شناور از جاری شدن آب جلوگیری میکند.(به این صورت که در صورت بروز مشکل سیستم آب را قطع کرده و مانع نشتی آب میشود).

مزایا و معایب ظرفشویی سامسونگ مدل 5050

مزایا:

  • داشتن قابلییت half load برای استفاده در زمان هایی که ظورف کمی در ظرفشویی هستند.
  • کم مصرف بودن دستگاه(از لحاظ آب و برق)
  • بی صدا بودن دستگاه
  • قیمت مناسب نسبت به امکانات دستگاه

معایب:

  • نداشتن گارانتی شرکتی از طرف شرکت سامسونگ
  • امکانات کمتر نسبت به برخی از مدل های برندهای دیگر

قیمت ماشین ظرفشویی مدل 5050 سامسونگ بین 15900000 تا 18000000 می باشد.

چه ارورهایی ممکنه برای ظرفشویی به وجود بیاد؟با ارور e2 ظرفشویی سامسونگ آشنا شو

نحوه استفاده از ظرفشویی 5050 سامسونگ

شما قبل از اینکه از این دستگاه استفاده نمایید باید موارد زیر را تهیه کنید.

نمک ماشین ظرفشویی: 

در درون ماشین ظرفشویی یک درب پیچی وجود دارد که شما باید در آن قسمت به کمک قیفی که در بسته ظرفشویی شما وجود دارد نمک مخصوص ماشین ظرفشویی بریزید. شما باید حدود یک کیلوگرم نمک ظرفشویی(که در تمام فروشگاه ها وجود دارند) استفاده نموده تا این نمک بتواند املاح آب را کم نموده و مانع رسوب درون دستگاه شما شود.

نکته: اگر زیاد از ظرفشویی استفاده کنید 1 کیلوگرم نمک برای حدود 6 ماه کافی خواهد بود.(هرگاه نمک به اتمام برسد یک علامت برروی دستگاه شما نشان داده میشود)

نوجه داشته باشید که پس از ریختن نمک باید درب پوش را به طور کامل ببندید تا نمک به داخل دستگاه نشت نکند.

مایع جلادهنده:

مخزن مایع جلادهنده برروی درب دستگاه قرار دارد. هرگاه چراغ نشانگر جلادهنده روشن شود باید آن را پر نمایید.

این مایع به کمک نمک باعث رسوب زدایی دستگاه و همچنین ظروف میشود و همچنین باعث میشود ظروف بسیار زودتر خشک شوند. بنابراین باید همیشه از این مایع استفاده نمایید.

پودر ماشین ظرفشویی:

شما میتوانید از پودر و یا قرص ظرفشویی برای شست و شوی ظروف استفاده نمایید. اما استفاده از پودر بهتر است زیرا قدرت پاک کنندگی آن از قرص بیشتر میباشد.

اگر از قرص استفاده میکنید نیازی نیست حتما از نمک و مایع جلادهنده استفاده نمایید. اما از آنجایی که استقاده از پودر پیشنهاد میشود بهتر است موارد بالا را خریداری نمایید.

مواردی که در بالا بیان شد از اصلی ترین موارد در مورد مشخصات، طریقه استفاده و برنامه های ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل 5050 هستند.

اگر میخواهید دستگاه شما طول عمر بالاتری داشته باشد باید پس از هربار استفاده داخل ماشین ظرفشویی را تمیز نمایید، هرچند ماه یکبار برنامه شست و شو را بدون ظروف و با سرکه اغاز نمایید تا درون دستگاه به طور کامل تمیز و ضدعفونی شود، نحوه چیدمان ظروف را رعایت کنید و هیچگاه ظروفشویی را بیش از حد پر نکنید. توجه داشته باشید قرار دادن قطعات بزرگ مانند تابه یا تخته های برش در محل نامناسب و نداشتن فضای کافی بین ظروف باعث می شود که آبپاش نتواند به درستی عمل کند. در واقع پر شدن تمام قفسه های ماشین ظرفشویی و نداشتن فضای کافی بین ظروف باعث تمیز نشستن و آبکشی مجدد ظروف می شود و به مرور زمان در عملکرد ماشین اختلال ایجاد می کند و ماشین ظرفشویی با مشکل مواجه می شود.

ماشین ظرفشویی را در مکان مرطوب قرار ندهید، در هنگام استفاده از دستگاه دقت نمایید و هیچگاه به آن ضربه نزنید. انجام این موارد طول عمر دستگاه شما را بالا خواهد برد و میتوانید سالها از دستگاه خود استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب پیشنهادی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها